Przedszkole Publiczne - Rynkowa
W Przedszkolach Biedroneczka , dzieci niepełnosprawne spędzają czas w towarzystwie zdrowych rówieśników, co bardzo mobilizuje je do pracy i daje szansę czerpania dobrych wzorców z otoczenia. Natomiast dzieci pełnosprawne uczą się tolerancji, szacunku, empatii i otwartości wobec odmienności. W ten sposób kształtujemy ich wrażliwość na drugiego człowieka.
Na terenie naszych przedszkoli oferujemy zajęcia : z psychologiem, logopedą, terapeutą Si, terapeutą ręki, metodą Weroniki Sherborn, zajęcia TUS, muzykoterapeutą, rehabilitacja
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/uploads/2023/03/1678208272299-1536x2048.jpg)
Marta Wychowałek
TERAPIA SI
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/uploads/2023/03/20230308_121522-scaled-e1678959241345.jpg)
Paulina Kuropatwa
Muzykoterapia
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/uploads/2023/03/Iza.-scaled.jpg)
Izabela Haraburda
Trening Umiejętności Społecznych
Jestem pedagogiem, absolwentką AWF we Wrocławiu oraz Wydziału Psychologii Rehabilitacji na Uniwersytecie Warszawskim, specjalistą d.s. wychowania zdrowotnego i gimnastyki korekcyjnej, instruktorką Halliwick, ratownikiem wodnym, opiekunem kolonijnym, instruktorką narciarstwa, ukończyłam z wyróżnieniem kurs „Animator zabaw dla dzieci”. W poprzedniej pracy w Fundacji zajmowałam się delfinoterapią i terapią dzieci z MPD, autyzmem i zespołem Downa. Pracę w przedszkolu jako nauczyciel wspomagający rozpoczęłam w 2020 roku. Prowadzę również zajęcia TUS oraz zajęcia polisensoryczne.
Od zawsze chciałam pracować z dziećmi, a szczególnie z tymi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Przebywanie i praca z przedszkolakami przynosi mi mnóstwo radości, wiele uczy, a także daje satysfakcję. Cieszę się, że udało mi się tego dokonać i dołożę wszelkich starań, by dzieciaki w przedszkolu były szczęśliwe i prawidłowo się rozwijały.
Moje motto: „Dzieci nie mają być grzeczne, dzieci mają być spontaniczne” (autor: ja Izabela Haraburda)
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/uploads/2023/03/ja.jpg)
Dorota Kurowicka
Terapia ręki
Robię to co kocham –pracuję z
zespołem pełnym pasji ,pomysłów i marzeń ,który dobro dziecka stawia zawsze na 1 miejscu
Jestem Nauczycielem dyplomowanym -absolwentką Pedagogiki Specjalnej,
Terapeutą ręki ,TUS-u, nauczycielem wspomagającym, pielęgniarką.
Na co dzień jestem osobą cierpliwą, uśmiechniętą, pozytywnie nastawianą do życia a praca z dziećmi dostarcza mi niezwykle dużo przyjemności oraz satysfakcji. Uważam, że każdy nauczyciel powinien patrzeć na Dziecko indywidualnie, nie porównywać z innymi, kochać takim jakie jest i być blisko, by pomóc, wysłuchać i wesprzeć. Doskonale rozumiem, że Dziecku potrzebne jest serce i zrozumienie i takie właśnie postawy zaszczepiam w Nauczycielach w Publicznym Przedszkolu Biedroneczka.
Ulubiony cytat:
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. Janusz Korczak”
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/uploads/2023/03/20211215_123936-scaled.jpg)
Aleksandra Michalska
Rehabilitacja
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/plugins/elementor/assets/images/placeholder.png)
Magdalena Kuczyńska
Logopedia
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/uploads/2023/03/Ewa-scaled.jpg)
Ewa Woźniak
Psycholog, terapeuta zajęć kompensacyjno - korekcyjnych
Z wykształcenia i zamiłowania jestem psychologiem, chociaż droga do tego zawodu nie była
dla mnie od razu tak oczywista. Podejmując pierwsze, przyszłościowe wybory wahałam się pomiędzy Akademią Sztuk Pięknych a psychologią – wygrała psychologia. Jeszcze w czasie
trwania studiów, by upewnić się co do dokonanego wyboru, ukończyłam kurs animatorów
filmowych i dostałam angaż w prestiżowym studiu filmów animowanych – nie
przepracowałam ani jednego dnia – znów wygrała psychologia. Pewna już tego co powinnam kontynuować ukończyłam studia psychologiczne magisterskie na Uniwersytecie
Warszawskim w zakresie psychologii klinicznej (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka). Jestem również terapeutą pedagogicznym (ukończyłam studia podyplomowe w
zakresie terapii pedagogicznej w Instytucie Badań Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji i Nauki), terapeutą ręki i zaburzeń motoryki małej oraz trenerem grafomotoryki. Swoje
doświadczenia zawodowe zaczęłam zdobywać jeszcze w czasie trwania studiów jako
wolontariusz w Domu Opieki społecznej dla Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Międzylesiu, a później podejmując długoterminową pomoc dzieciom dotkniętym chorobą
nowotworową oraz towarzysząc rodzicom w kryzysie związanym z chorobą dziecka oraz ich leczeniem. Po ukończeniu studiów podjęłam pracę w I Społecznej Szkole Specjalnej „Dać Szansę” na stanowisku nauczyciela potem psychologa. Brałam czynny udział wraz z Rodzicami chorych dzieci w współtworzeniu tej szkoły. Tu nabywałam doświadczenie pracy z dziećmi ze specyficznymi potrzebami w zakresie deficytów rozwojowych oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Potem przez parę lat byłam wyłącznie mamą, całkowicie oddając czas swoim własnym dzieciom – synom Wojtkowi i Łukaszowi. Od 2002 powróciłam
do pracy zawodowej podejmując współpracę jako nauczyciel i psycholog z Przedszkolem „Biedroneczka” z którym mam przyjemność pracować do dziś. Przez dwadzieścia kolejnych
lat miałam możliwość obserwować jak „Ognisko Przedszkolne Biedroneczka” przeradza się w Przedszkole z dwoma placówkami. Mam ogromną satysfakcję współtworzyć w nim
zespoły specjalistów do pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami i pomagać im w rozwoju,
starając się wykorzystywać cały potencjał dziecka. Jednocześnie, okazało sie, że
predyspozycje plastyczne mogą być wielką pomocą przy pracy z dziećmi i dlatego, od
początku pracy w „Biedroneczce”, staram się łączyć swoje upodobania artystyczne z pracą
psychologa prowadząc dodatkowo zajęcia plastyczne. Jako psycholog, poza obserwacją i diagnozowaniem rozwoju dziecka oraz sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju
poszczególnych dzieci, usprawnianiu funkcji poznawczych maluchów i grup jako całości prowadzę działania profilaktyczne; mediacyjne i interwencyjne wobec dzieci i ich rodziców.
Jestem koordynatorem zespołów IPET dla dzieci posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju. Równolegle prowadzę
konsultacje i terapie dla dzieci z orzeczeniami w dwóch jeszcze innych przedszkolach w
Ursusie. Poza tym udzielam pomocy psychologicznej dzieciom, młodzieży oraz ich rodzicom.
Zajmuję się wczesną diagnozą trudności szkolnych oraz konsultacjami wychowawczymi dla dzieci w każdym wieku i ich rodzin.
Prowadzę zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i
terapeutyczne dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Posiadam doświadczenie w prowadzeniu zajęć adresowanych do dzieci z trudnościami w komunikowaniu się, problemami w funkcjonowaniu społecznym oraz z problemami emocjonalnymi. Zajmuję się również pomocą psychologiczną skierowaną do dzieci z cechami zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi oraz całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
![](https://biedroneczka.waw.pl/wp-content/uploads/2023/03/29594466_1658923214195449_3090491158632868061_n.jpg)
Barbara Frączek
zajęcia według metody W. Sherborn
W Niepublicznym Przedszkolu Biedroneczka pełnię funkcję dyrektora placówki, nauczyciela wychowania przedszkolnego, a także terapeuty Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Zajęcia RR W.Sherborne prowadzę od 10 lat w obydwu naszych biedroneczkowych przedszkolach.
Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka i w terapii zaburzeń rozwoju.