Przedszkole Publiczne - Rynkowa

Nasza kadra

Dorota Kurowicka

DYREKTOR

Robię to co kocham  –pracuję z
zespołem pełnym pasji ,pomysłów i marzeń ,który dobro dziecka  stawia zawsze na 1 miejscu

Jestem Nauczycielem dyplomowanym -absolwentką Pedagogiki Specjalnej,
Terapeutą ręki ,TUS-u, nauczycielem wspomagającym,  pielęgniarką.

Na co dzień jestem osobą cierpliwą, uśmiechniętą, pozytywnie
nastawianą do życia a praca z dziećmi dostarcza mi niezwykle dużo przyjemności oraz satysfakcji. Uważam, że każdy nauczyciel powinien patrzeć na Dziecko indywidualnie, nie porównywać z innymi, kochać takim jakie jest i być blisko, by pomóc, wysłuchać i wesprzeć. Doskonale rozumiem, że Dziecku potrzebne jest serce i zrozumienie i takie właśnie postawy zaszczepiam w  Nauczycielach w Publicznym Przedszkolu Biedroneczka

Ulubiony cytat:
“Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. Janusz Korczak”

Justyna Depczyńska

NAUCZYCIEL WSPOMAGAJĄCY

    Mam na imię Justyna, jestem nauczycielem mianowanym – absolwentką Akademii Pedagogiki
Specjalnej na kierunku Pedagogika Terapeutyczna oraz Akademii Podlaskiej na kierunku wychowanie
przedszkolne. Ukończyłam min. kurs zarządzania oświatą oraz kurs z zakresu Terapii Ręki.


    Od ponad 20 lat pracuję w Przedszkolu Biedroneczka we wszystkich grupach wiekowych, jednak największą radość sprawia mi praca z najmniejszymi dziećmi. Na co dzień jestem osobą spokojną,
uśmiechniętą i cierpliwą, kochającą dzieci i swoją pracę. Prywatnie jestem mamą dwóch wesołych,
bardzo energicznych i ciekawych świata córek, lubię czytać książki i jazdę na rowerze.

Ewa Woźniak

PSYCHOLOG

    Z wykształcenia i zamiłowania jestem psychologiem, chociaż droga do tego zawodu nie była
dla mnie od razu tak oczywista. Podejmując pierwsze, przyszłościowe wybory wahałam się pomiędzy Akademią Sztuk Pięknych a psychologią – wygrała psychologia. Jeszcze w czasie
trwania studiów, by upewnić się co do dokonanego wyboru, ukończyłam kurs animatorów
filmowych i dostałam angaż w prestiżowym studiu filmów animowanych – nie
przepracowałam ani jednego dnia – znów wygrała psychologia. Pewna już tego co powinnam kontynuować ukończyłam studia psychologiczne magisterskie na Uniwersytecie
Warszawskim w zakresie psychologii klinicznej (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka). Jestem również terapeutą pedagogicznym (ukończyłam studia podyplomowe w
zakresie terapii pedagogicznej w Instytucie Badań Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji i Nauki), terapeutą ręki i zaburzeń motoryki małej oraz trenerem grafomotoryki. Swoje
doświadczenia zawodowe zaczęłam zdobywać jeszcze w czasie trwania studiów jako
wolontariusz w Domu Opieki społecznej dla Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Międzylesiu, a później podejmując długoterminową pomoc dzieciom dotkniętym chorobą
nowotworową oraz towarzysząc rodzicom w kryzysie związanym z chorobą dziecka oraz ich leczeniem. Po ukończeniu studiów podjęłam pracę w I Społecznej Szkole Specjalnej „Dać Szansę” na stanowisku nauczyciela potem psychologa. Brałam czynny udział wraz z Rodzicami chorych dzieci w współtworzeniu tej szkoły. Tu nabywałam doświadczenie pracy z dziećmi ze specyficznymi potrzebami w zakresie deficytów rozwojowych oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Potem przez parę lat byłam wyłącznie mamą, całkowicie oddając czas swoim własnym dzieciom – synom Wojtkowi i Łukaszowi. Od 2002 powróciłam
do pracy zawodowej podejmując współpracę jako nauczyciel i psycholog z Przedszkolem „Biedroneczka” z którym mam przyjemność pracować do dziś. Przez dwadzieścia kolejnych
lat miałam możliwość obserwować jak „Ognisko Przedszkolne Biedroneczka” przeradza się w Przedszkole z dwoma placówkami. Mam ogromną satysfakcję współtworzyć w nim
zespoły specjalistów do pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami i pomagać im w rozwoju,
starając się wykorzystywać cały potencjał dziecka. Jednocześnie, okazało sie, że
predyspozycje plastyczne mogą być wielką pomocą przy pracy z dziećmi i dlatego, od
początku pracy w „Biedroneczce”, staram się łączyć swoje upodobania artystyczne z pracą
psychologa prowadząc dodatkowo zajęcia plastyczne. Jako psycholog, poza obserwacją i diagnozowaniem rozwoju dziecka oraz sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju
poszczególnych dzieci, usprawnianiu funkcji poznawczych maluchów i grup jako całości prowadzę działania profilaktyczne; mediacyjne i interwencyjne wobec dzieci i ich rodziców.
Jestem koordynatorem zespołów IPET dla dzieci posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju. Równolegle prowadzę
konsultacje i terapie dla dzieci z orzeczeniami w dwóch jeszcze innych przedszkolach w
Ursusie. Poza tym udzielam pomocy psychologicznej dzieciom, młodzieży oraz ich rodzicom.
    Zajmuję się wczesną diagnozą trudności szkolnych oraz konsultacjami wychowawczymi dla dzieci w każdym wieku i ich rodzin.

    Prowadzę zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i
terapeutyczne dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Posiadam doświadczenie w prowadzeniu zajęć adresowanych do dzieci z trudnościami w komunikowaniu się, problemami w funkcjonowaniu społecznym oraz z problemami emocjonalnymi. Zajmuję się również pomocą psychologiczną skierowaną do dzieci z cechami zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi  oraz całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.

Aneta Kulińska

POMOC NAUCZYCIELA

    Mam na imię Aneta. W przedszkolu Biedroneczka pracuję od września 2022r.
    Z wykształcenia jestem socjologiem i terapeutą integracji sensorycznej. Posiadam wieloletnie doświadczenie pracy z dziećmi zdobyte przy organizacji imprez i eventów, prowadzeniu warsztatów edukacyjnych, animacjach urodzinowych i półkoloniach.

    W pracy z dziećmi zwracam szczególną uwagę na ich rozwój motoryczny ponieważ umiejętności ruchowe są podstawą do dalszego funkcjonowania i mają ogromne znaczenie w nabywaniu kolejnych umiejętności szkolnych.

Izabela Haraburda

NAUCZYCIEL WSPOMAGAJĄCY

    Jestem pedagogiem, absolwentką AWF we Wrocławiu oraz Wydziału Psychologii Rehabilitacji na Uniwersytecie Warszawskim, specjalistą d.s. wychowania zdrowotnego i gimnastyki korekcyjnej, instruktorką Halliwick, ratownikiem wodnym, opiekunem kolonijnym, instruktorką narciarstwa, ukończyłam z wyróżnieniem kurs „Animator zabaw dla dzieci”. W poprzedniej pracy w Fundacji zajmowałam się delfinoterapią i terapią dzieci z MPD, autyzmem i zespołem Downa. Pracę w przedszkolu jako nauczyciel wspomagający rozpoczęłam w 2020 roku. Prowadzę również zajęcia TUS oraz zajęcia polisensoryczne.

    Od zawsze chciałam pracować z dziećmi, a szczególnie z tymi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

    Przebywanie i praca z przedszkolakami przynosi mi mnóstwo radości, wiele uczy, a także daje satysfakcję. Cieszę się, że udało mi się tego dokonać i dołożę wszelkich starań, by dzieciaki w  przedszkolu były szczęśliwe i prawidłowo się rozwijały.

Moje motto: „Dzieci nie mają być grzeczne, dzieci mają być spontaniczne” (autor: ja 🙂 Izabela Haraburda)

Kamila Krauze

NAUCZYCIEL

    Mam na imię Kamila. Z dziećmi w przedszkolu pracuję już ósmy rok. Jako nauczyciel wychowawca pracowałam z każdą grupą wiekową, również zerówką. Drugi rok nauczam również angielskiego.

    Dzieci nie lubią nudy, więc w pracy nauczycielskiej stawiam na kreatywność, tak aby nauka była dla najmłodszych ciekawą przygodą. Zajęcia warsztatowe  i działania twórcze to „mój konik”.

Dominika Gajewska

NAUCZYCIEL, PEDAGOG SPECJ.

    Nazywam się Dominika. Jestem nauczycielem przedszkolnym od trzech lat. Moja praca jest dla mnie ogromną przygodą, która daje mi możliwość odkrywania razem z dziećmi tego co jeszcze nieodkryte. Lubię twórcze działania, zajęcia warsztatowe oraz zabawy plastyczne.

   Ukończyłam studia artystyczne, obcojęzyczne oraz pedagogiczne a także szkolenia, dzięki którym w placówce prowadzę również zajęcia terapeutyczne TUS, zajęcia dodatkowe z kodowania oraz zajęcia sensoplastyczne.

 

 

Elżbieta Skrzysińska

NAUCZYCIEL

    Jestem nauczycielką od 1981 roku.
Z dziećmi pracuję już 40 lat, w tym z przedszkolem Biedroneczka współpracuję lat 16. Opiekowałam się przedszkolakami oraz dziećmi w wieku żłobkowym. Praca z dziećmi to nie tylko mój zawód ale pasja, która przynosi satysfakcję każdego dnia. Swoje relacje z podopiecznymi buduję tworząc atmosferę zaufania i bezpieczeństwa.
    Jako nauczyciel staram się zaszczepić w dzieciach potrzebę poznawania i doświadczania. Maluchy powinny rozumieć otaczający ich świat. Uśmiech dziecka w moim rozumieniu jest największą nagrodą.

    W życiu osobistym, jestem mamą dwójki dorosłych dzieci oraz babcią dwójki wnucząt.
    Jestem osobą z natury pogodną z optymizmem patrząc na świat. Moimi atutami są cierpliwość, wrażliwość i pozytywne nastawienie do pracy. W kontaktach z ludźmi cenię sobie szczerość. W wolnych chwilach uwielbiam czytać książki, słuchać muzyki, jeździć na rowerze.

    Gdy moja „misja” pracy z dziećmi się wypełni… może zacznę podróżować.